Reklamacje
Reklamacje z tytułu braku zgodności towaru z umową
A) Dotyczy Konsumentów i/lub Przedsiębiorców Konsumentów
BEL-POL odpowiada wobec Kupującego będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą Konsumentem ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową sprzedaży na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 z późn. zm.)
Sklep nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, jeżeli Konsument, Przedsiębiorca Konsument najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 2 oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
Uprawnienia Konsumenta, Przedsiębiorcy Konsumenta w przypadku braku zgodności z umową
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument, Przedsiębiorca Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Sklep może dokonać wymiany, gdy Konsument, Przedsiębiorca Konsument żąda naprawy, lub Sklep może dokonać naprawy, gdy Konsument, Przedsiębiorca Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta, Przedsiębiorcę Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sklepu. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sklepu, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sklepu uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta, Przedsiębiorcy Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
Sklep dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sklep został poinformowany przez Konsumenta, Przedsiębiorcę Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, Przedsiębiorcy Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument, Przedsiębiorca Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sklep.
Konsument, Przedsiębiorca Konsument udostępnia Sklepowi towar podlegający naprawie lub wymianie. Sklep odbiera od Konsumenta, Przedsiębiorca Konsument towar na swój koszt.
Konsument, Przedsiębiorca Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
Obniżenie ceny; odstąpienie od umowy
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument, Przedsiębiorca Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) Sklep odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z zapisami powyżej w podrozdziale Uprawnienia Konsumenta, Przedsiębiorcy Konsumenta w przypadku braku zgodności z umową;
2) Sklep nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z zapisami powyżej w podrozdziale Uprawnienia Konsumenta, Przedsiębiorcy Konsumenta w przypadku braku zgodności z umową;
3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sklep próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony wskazanymi w powyższym podrozdziale Uprawnienia Konsumenta, Przedsiębiorcy Konsumenta w przypadku braku zgodności z umową;
5) z oświadczenia Sklepu lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, Przedsiębiorcy Konsumenta.
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
Konsument, Przedsiębiorca Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument, Przedsiębiorca Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta, Przedsiębiorcę Konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument, Przedsiębiorca Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
W razie odstąpienia od umowy Konsument, Przedsiębiorca Konsument niezwłocznie zwraca towar do Sklepu na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca Konsumentowi, Przedsiębiorcy Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
Sklep dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, Przedsiębiorca Konsument chyba że Konsument, Przedsiębiorca Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Dodatkowe informacje
Konsument, Przedsiębiorca Konsument jest zobowiązany sprawdzić towar pod względem ilości i jakości. W przypadku stwierdzenia widocznych uszkodzeń w czasie odbioru towaru w odbieranej przesyłce, Konsument, Przedsiębiorca Konsument winien odebrać towar oraz sporządzić protokół uszkodzeń w obecności kuriera. Konsument, Przedsiębiorca Konsument winien zawiadomić o tym niezwłocznie Sklep drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected].
Konsument, Przedsiębiorca Konsument może składać reklamację na adres: BEL-POL Sp. z o.o. ul. Strzelińska 10 58-100 Świdnica, jak również przy wykorzystaniu danych kontaktowych wskazanych w pkt. I Definicje. Składając reklamację należy opisać brak zgodności towaru z umową sprzedaży. Kupujący może skorzystać z formularza reklamacji, stanowiącego Załącznik nr 2 do regulaminu.
BEL-POL udzielić odpowiedzi na reklamację Kupującego będącego Konsumentem w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Nieudzielenie odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa powyżej, uważa się, że BEL-POL uznał reklamację.
B) Dotyczy Kupujących innych niż Konsumentów, Przedsiębiorców Konsumentów
Kupujący inny niż Konsument, Przedsiębiorca Konsument jest zobowiązany sprawdzić towar pod względem ilości i jakości. W przypadku stwierdzenia widocznych uszkodzeń w czasie odbioru towaru w odbieranej przesyłce, Klient winien odebrać towar oraz sporządzić protokół uszkodzeń w obecności kuriera. Klient winien zawiadomić o tym niezwłocznie Sklep drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected].
Kupujący inny niż Konsument, Przedsiębiorca Konsument może składać reklamację na adres: BEL-POL Sp. z o.o. ul. Strzelińska 10 58-100 Świdnica, jak również przy wykorzystaniu danych kontaktowych wskazanych w pkt. I Definicje. Składając reklamację należy opisać brak zgodności towaru z umową sprzedaży. Kupujący może skorzystać z formularza reklamacji, stanowiącego Załącznik nr 2 do regulaminu.
Kupujący inny niż Konsument, Przedsiębiorca Konsument ma prawo złożyć reklamację stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów prawa, przy czym odpowiedzialność BEL-POL z tytułu niezgodności towaru z umową ogranicza się do uprawnienia Klienta do wymiany towaru wadliwego na wolny od wad albo naprawienia towaru poprzez usunięcie wad. W pozostałym zakresie odpowiedzialność BEL-POL z tytułu niezgodności towaru z umową w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami lub Przedsiębiorcami Konsumentami jest wyłączona. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w maksymalnym dopuszczalnym przez prawo zakresie, odpowiedzialność BEL-POL za szkody wyrządzone Klientom niebędącym Konsumentami lub Przedsiębiorcami Konsumentami ogranicza się do kwoty, jaką taki Klient zapłacił za nabycie danego towaru.
Reklamacje zgłaszane po upływie dwóch lat od dnia dostawy towaru nie podlegają rozpatrzeniu. Klient niebędący Konsumentem lub Przedsiębiorcą Konsumentem traci uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową, jeżeli nie zbadał rzeczy w terminie 14 dni od dnia dostawy i nie zawiadomił niezwłocznie BEL-POL o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił BEL-POL niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
Dla Kupującego innego niż Konsument, Przedsiębiorca Konsument w zakresie ewentualnych wad towaru stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego dotyczące niezgodności towaru z umową. Reklamacje i roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową powinny być zgłaszane zgodnie z tymi przepisami.
Załącznik nr 2 - Wzór formularza reklamacji
A) Dotyczy Konsumentów i/lub Przedsiębiorców Konsumentów
BEL-POL odpowiada wobec Kupującego będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą Konsumentem ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową sprzedaży na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 z późn. zm.)
Sklep nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, jeżeli Konsument, Przedsiębiorca Konsument najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 2 oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
Uprawnienia Konsumenta, Przedsiębiorcy Konsumenta w przypadku braku zgodności z umową
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument, Przedsiębiorca Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Sklep może dokonać wymiany, gdy Konsument, Przedsiębiorca Konsument żąda naprawy, lub Sklep może dokonać naprawy, gdy Konsument, Przedsiębiorca Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta, Przedsiębiorcę Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sklepu. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sklepu, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sklepu uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta, Przedsiębiorcy Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
Sklep dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sklep został poinformowany przez Konsumenta, Przedsiębiorcę Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, Przedsiębiorcy Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument, Przedsiębiorca Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sklep.
Konsument, Przedsiębiorca Konsument udostępnia Sklepowi towar podlegający naprawie lub wymianie. Sklep odbiera od Konsumenta, Przedsiębiorca Konsument towar na swój koszt.
Konsument, Przedsiębiorca Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
Obniżenie ceny; odstąpienie od umowy
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument, Przedsiębiorca Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) Sklep odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z zapisami powyżej w podrozdziale Uprawnienia Konsumenta, Przedsiębiorcy Konsumenta w przypadku braku zgodności z umową;
2) Sklep nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z zapisami powyżej w podrozdziale Uprawnienia Konsumenta, Przedsiębiorcy Konsumenta w przypadku braku zgodności z umową;
3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sklep próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony wskazanymi w powyższym podrozdziale Uprawnienia Konsumenta, Przedsiębiorcy Konsumenta w przypadku braku zgodności z umową;
5) z oświadczenia Sklepu lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, Przedsiębiorcy Konsumenta.
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
Konsument, Przedsiębiorca Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument, Przedsiębiorca Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta, Przedsiębiorcę Konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument, Przedsiębiorca Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
W razie odstąpienia od umowy Konsument, Przedsiębiorca Konsument niezwłocznie zwraca towar do Sklepu na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca Konsumentowi, Przedsiębiorcy Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
Sklep dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, Przedsiębiorca Konsument chyba że Konsument, Przedsiębiorca Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Dodatkowe informacje
Konsument, Przedsiębiorca Konsument jest zobowiązany sprawdzić towar pod względem ilości i jakości. W przypadku stwierdzenia widocznych uszkodzeń w czasie odbioru towaru w odbieranej przesyłce, Konsument, Przedsiębiorca Konsument winien odebrać towar oraz sporządzić protokół uszkodzeń w obecności kuriera. Konsument, Przedsiębiorca Konsument winien zawiadomić o tym niezwłocznie Sklep drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected].
Konsument, Przedsiębiorca Konsument może składać reklamację na adres: BEL-POL Sp. z o.o. ul. Strzelińska 10 58-100 Świdnica, jak również przy wykorzystaniu danych kontaktowych wskazanych w pkt. I Definicje. Składając reklamację należy opisać brak zgodności towaru z umową sprzedaży. Kupujący może skorzystać z formularza reklamacji, stanowiącego Załącznik nr 2 do regulaminu.
BEL-POL udzielić odpowiedzi na reklamację Kupującego będącego Konsumentem w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Nieudzielenie odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa powyżej, uważa się, że BEL-POL uznał reklamację.
B) Dotyczy Kupujących innych niż Konsumentów, Przedsiębiorców Konsumentów
Kupujący inny niż Konsument, Przedsiębiorca Konsument jest zobowiązany sprawdzić towar pod względem ilości i jakości. W przypadku stwierdzenia widocznych uszkodzeń w czasie odbioru towaru w odbieranej przesyłce, Klient winien odebrać towar oraz sporządzić protokół uszkodzeń w obecności kuriera. Klient winien zawiadomić o tym niezwłocznie Sklep drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected].
Kupujący inny niż Konsument, Przedsiębiorca Konsument może składać reklamację na adres: BEL-POL Sp. z o.o. ul. Strzelińska 10 58-100 Świdnica, jak również przy wykorzystaniu danych kontaktowych wskazanych w pkt. I Definicje. Składając reklamację należy opisać brak zgodności towaru z umową sprzedaży. Kupujący może skorzystać z formularza reklamacji, stanowiącego Załącznik nr 2 do regulaminu.
Kupujący inny niż Konsument, Przedsiębiorca Konsument ma prawo złożyć reklamację stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów prawa, przy czym odpowiedzialność BEL-POL z tytułu niezgodności towaru z umową ogranicza się do uprawnienia Klienta do wymiany towaru wadliwego na wolny od wad albo naprawienia towaru poprzez usunięcie wad. W pozostałym zakresie odpowiedzialność BEL-POL z tytułu niezgodności towaru z umową w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami lub Przedsiębiorcami Konsumentami jest wyłączona. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w maksymalnym dopuszczalnym przez prawo zakresie, odpowiedzialność BEL-POL za szkody wyrządzone Klientom niebędącym Konsumentami lub Przedsiębiorcami Konsumentami ogranicza się do kwoty, jaką taki Klient zapłacił za nabycie danego towaru.
Reklamacje zgłaszane po upływie dwóch lat od dnia dostawy towaru nie podlegają rozpatrzeniu. Klient niebędący Konsumentem lub Przedsiębiorcą Konsumentem traci uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową, jeżeli nie zbadał rzeczy w terminie 14 dni od dnia dostawy i nie zawiadomił niezwłocznie BEL-POL o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił BEL-POL niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
Dla Kupującego innego niż Konsument, Przedsiębiorca Konsument w zakresie ewentualnych wad towaru stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego dotyczące niezgodności towaru z umową. Reklamacje i roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową powinny być zgłaszane zgodnie z tymi przepisami.
Załącznik nr 2 - Wzór formularza reklamacji